Khamis, 6 Ogos 2009

RIALITI IBU TIRI

Dalam filem watak ibu tiri sememangnya digambarkan sebagai seorang yang jahat, pandai berpura-pura, mengambil kesempatan, tamak, pemfitnah dan sebagainya. Kalau ikut statistik cerita orang memang pun ibu tiri macam tu. Tapi tidak dapat juga dinafikan ada ibu tiri yang baik malah lebih baik dari ibu peri...Emmm hakikatnya ibu tiri tu manusia biasa je, tapi kalau sudah nafsu menguasai diri itu yang jadi macam iblis tu...haaa sebelum kita cerita lebih panjang tentang pengalam saya mengenai ibu tiri mari kita tengok rupa salah seorang ibu tiri yang mewarnai diari hidup kami sekeluarga.


Sori le coz tak berapa clear pic dia tu,sekeping tu je pic dia yang saya simpan.

18/08/09 Once open time ago...hehehehe...mau mula buka cerita la bah ni...kita cakap sabah la ba kan baru nampak real. Cerita dia begini, mentua sya ni kahwin sama si jawa rangers tanpa kami ketahui sejarah pertemuan mereka. Adakah dia tu bekas amah cina?,Pendatang haram?, penjual mertabak jawa?penjual bakso?,penjual gado2?, penjual sayap ayam?Penjual jamu?,ataupun penjual body??????...yang penting kami sekeluarga pun tidak tahu. yang penting arwah mentua saya ni menikahi dia beberapa bulan selepas pemergian mentua perempuan saya yang ori. Dia ni perasan tua kasi tua2 diri dia,padahal muda lagi ba dia tu lebih kurang umur saya 23 tahun hehehe..endak ba 33 tahun la. Tapi mengikut sumber risikan saya dia ni lahir tahun 1971 wallahu a'lam. Pada awal penampilan dirinya dalam keluarga kami sudah banyak kepincangan yang kami rasakan,antaranya kalau ada makanan yang sedap2 jawa tu sembunyikan dalam bilik, bila sudah dia kenyang baru dia kasi keluar itu pasal perut dia besar saya ingat bunting.bayangkan la ba softlan pun dia mau simpan dalam bilik macam tinggal di asrama la pulak gaya dia ni. apatah lagi dia ni sering mencari kesilapan dan menabur duri sehinggakan kadang2 timbul pertelingkahan antara ipar2 saya dengan bapa diorang. setahu saya ipar2 saya sudah cukup baik dan tidak suka memanjang kalau ada salah faham, tapi begitulah hakikatnya ibu tiri ada saja cara dia memisahkan ikatan antara anak dan bapa sehinggakan mentua saya tu bersetuju untuk berpindah kerumah kecil di kebun beberapa KM dari rumah di kampung. Maka bermula la episod duka anak2 yatim yang ditinggalkan sendirian tanpa ibu dan bapa di sisi..........
(to be continue...)

Tiada ulasan:

Catat Ulasan